Wyniki XII Międzynarodowego Konkursu Informatycznego „Bóbr”
- Kategoria: Olimpiady i konkursy
- Opublikowano: środa, 07 luty 2018 13:57
Dnia 7 lutego wręczono dyplomy uczniom biorącym udział w XII edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego „Bóbr” w kategorii Junior (uczniowie klas IV-VI), który odbył się 15 listopada. Wśród uczestników znalazło się 16 uczniów klas szóstych. A oto wyniki:
- Bartosz Turczyński kl. 6A - 94,25 punktów
- Antoni Chwastek kl. 6A - 88,5
- Olga Jermakowicz kl. 6E - 80,5
- Maja Szkolnicka kl. 6A - 72,25
- Hanna Jermakowicz kl. 6E - 69
- Julia Serafin kl. 6A - 64,75
- Kamil Bajdel kl. 6A - 63,75
- Bartosz Mółka kl. 6A - 63
- Joanna Zygmunt kl. 6A - 62,25
- Maciej Wąsowicz kl. 6E - 62
- Zuzanna Gach kl. 6A - 61,5
- Julia Roszkowicz kl. 6A - 59,75
- Zuzanna Pociecha kl. 6E - 51,25
- Wiktoria Tobiasz kl. 6A - 34,5
- Natalia Wójs kl. 6A - 31,25
- Julia Batiuszczak kl. 6A - 28,75
Na uwagę zasługuje fakt, że Batroszowi Turczyńskiemu zabrakło zaledwie 0,75 punktu do Wyróżnienia! W polskiej edycji wystartowało 8585 uczniów z 938 szkół podstawowych.
Udział w konkursie był doskonałą okazją do sprawdzenia swojej wiedzy i praktycznych umiejętności informatycznych. Ponadto stworzył okazję do bezpośredniej rywalizacji uczestników ze sobą oraz z uczniami z innych szkół polskich i europejskich.
Konkurs Bóbr z zakresu informatyki oraz technologii informacyjnej i komunikacyjnej został zainicjowany w roku 2004 na Litwie, na wzór Międzynarodowego Konkursu „Kangur Matematyczny”. Jest przeprowadzany raz w roku, jednocześnie w większości uczestniczących w nim krajów.
Jego głównym celem pozostaje rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów, na wszystkich etapach edukacyjnych. Umiejętność posługiwania się technologią niesie w sobie wiele ważnych aspektów poznawczych, społecznych i kulturowych.
Konkurs ma charakter jednorazowego testu wykonywanego samodzielnie przez uczestnika Konkursu z pomocą komputera na oprogramowaniu konkursowym. Test składa się z kilkudziesięciu zadań. Rozwiązanie zadania polega na wskazaniu dokładnie jednej z możliwych odpowiedzi przez kliknięcie lub wykonaniu innych czynności, za pomocą komputera, prowadzących do rozwiązania.
Paweł Tarko