Nasza lokalizacja

Morze, nasze morze

• Kategoria: Aktualności
  • Opublikowano: wtorek, 14 czerwiec 2022 11:36

W dniach 31 maja do 3 czerwca 2022 r. uczniowie ósmych klas wzięli udział w fantastycznej wycieczce nad polskie morze, pod opieką p. Bożeny Ryby, p. Kamili Cichorczyk, p. Danuty Bochenek, p. Macieja Młynarczyka oraz p. Piotra Kalety. W pierwszym dniu odwiedziliśmy niezwykłe miejsce, którym był majestatyczny i posiadający bogatą historię, zabytek jakim jest Zamek w Malborku, położony na Pojezierzu Pomorskim. Po Malborku przejechaliśmy do położonego w cudownym miejscu, ośrodka wypoczynkowego w Jatarze. Po przydzieleniu pokoi wybraliśmy się nad morze, gdzie spędziliśmy miło czas na grach i zabawach.

W kolejnych dniu udaliśmy się do Gdańska. Pod opieką przewodnika spędziliśmy tam przyjemnie czas, podziwiając znane zabytki, m.in. fontannę Neptuna, Żurawia, ul. Długą i Długi Targ. Dowiedzieliśmy się również, że w Gdańsku urodził się słynny wynalazca termometry rtęciowego, Daniel Fahrenheit. Dalszym punktem wycieczki była Gdynia - miasto portowe ze znanymi statkami takimi jak „Dar Pomorza” oraz „Dar Młodzieży’”. Przedostatnim punktem wycieczki był Sopot. Byliśmy na słynnym molo. Wieczorem w Jantarze obowiązkowo udaliśmy się nad morze, aby spędzić czas na plaży.

W ostatnim dniu udaliśmy się do Torunia - miasta Kopernika, który jest twórcą teorii heliocentrycznej. Skosztowaliśmy znanych, toruńskich pierników i usłyszeliśmy historię Mikołaja Kopernika. W dobrych humorach wyruszyliśmy w drogę powrotną do Nowego Sącza. Była to niesamowita przygoda, która, jak myślę, zostanie w naszej pamięci na zawsze.

Szczegółowe informacje o zasadach przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty są dostępne tutaj. ...

Kontakt

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 w Nowym Sączu

Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Obrońców Pokoju
Miejskie Przedszkole nr 9

Grota-Roweckiego 15, 33-300 Nowy Sącz
 18-442-01-17
 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.